Je kunt ons ook volgen op ons YouTube kanaal!

Search !

zaterdag 18 december 2010

Bedroom ideas !

Hello people!
Vandaag is het me niet echt gelukt om iets op te nemen of te ondernemen, omdat ik ontzettend veel last heb van mijn stuitje. Dus vandaar dat ik achter mijn laptop gekropen ben, en voor jullie mijn 'inspirerende' slaapkamers voor jullie op een rijtje heb gezet.
Lees snel verder !

Ik houd er ontzettend van om een kijkje te nemen in andermans kamers.
Ik zoek op tumblr vaak slaapkamers op ter inspiratie.
Ook volg ik meerdere 'Show je slaapkamer' topics. En heb al heel veel Room tour filmpje op YouTube bekeken.
Het leek mij wel leuk om wat slaapkamers op een rijtje te zetten.

In deze slaapkamer kun je echt zien dat er geleefd word, daar houd ik wel van. Niet zozeer door het, niet opgemaakte bed, maar ook door de overvolle toilettafel. Ik vind witte kamers erg mooi, kamers met een speciaal raam vind ik ook prachtig.
Zelf vind ik het ook ontzettend gaaf als je een 'ingebouwde' kledingkast hebt.





wauw! 2 dubbele ramen, dat geeft echt sfeer. Ondanks dat deze kamer veel kleur heeft, ziet hij er toch rustig uit, door de lichte muren, en andere lichte accessoires.






Deze slaapkamer is wit, en erg rustig. Deze kamer is niet helemaal zichtbaar, dus we kunnen niet zien of er nog meer meubels staan, wel kunnen we zien dat deze kamer wit en een strak is.








Je hebt tot nu toe kunnen zien, dat ik weg ben van lichte kamers. De fotolijstjes in deze kamer zijn een leuk detail in deze kamer. Op mijn  verlanglijstje heb ik ook nog zo'n fotorail staan, of ik wil graag een foto muur met allerlei verschillende fotolijstjes.




Lichte slaapkamers vind ik niet alleen mooi. Nee ik ben ook erg onder de indruk van de slaapkamers van Amerikaanse meisjes. ''Wat is daar zo speciaal aan'' zul je misschien denken, nou dat heb ik mezelf ook gevraagd, en ben daar nog steeds niet helemaal over uit. Er zijn wel een paar dingen die ik heb kunnen bedenken; De meisjes hebben 9 van de 10 keer een 2 persoons bed, hebben alles perfect opgeruimd en hebben heel vaak een walk in closet.


Misschien dat een aantal van jullie deze meubels wel zullen herkennen, want deze komen van Ikea. Ik vind de gele kleur op de muur erg gewaagd maar super leuk gecombineerd! De spiegelkast in de kamer laat de kamer groter lijken. En het zwarte bed in de kamer geeft naast alle witte accessoires net even een andere toon aan de kamer. Super leuke kamer.


Net zoals de kamer hier boven heeft deze ook ikea meubels. Veel mensen vinden de meubels van Ikea erg 'Cheap' ogen. Ik vind de meubels van Ikea juist leuk, omdat je er verschillende soorten stijlen mee kunt creëren. Zo heeft deze kamer een erg classy uitstraling o.a. door de zwarte kasten. Boven het bed hangt weer een leuke rail voor fotolijsten.









Wil je je kamer groter laten lijken?
  • Maak dan gebruikt van spiegels, gebruik bijvoorbeeld een grote spiegel, of plaats bijvoorbeeld een spiegelkast in je kamer.
  • Ook kun je je kamer ruimer laten lijken door lichte muren te gebruiken, en dan een aantal accessoires in een wat fellere kleur te nemen.
Hoe creëer je sfeer in je kamer?
Het belangrijkste in een kamer is sfeer, soms kan het zijn dat je die nog niet helemaal hebt, of dat je niet zo goed weet hoe je die wel kunt creëren.
  • Sfeer kun je creëren door middel van accessoires, ik denk dat, dat wel de makkelijkste manier is om sfeer te creëren (al moet je dat wel op de juiste manier doen)
  • Persoonlijk vind ik geur ook een sfeer geven. Je kunt een geurkaars aansteken, of een etherische olie verbranden in een brandertje
  • Licht kan de sfeer ook beïnvloeden. Vaak is veel 'natuurlijk' licht erg sfeervol, en kan daarom ook al veel veranderen aan de sfeer in je kamer. Heb je vaak de gordijnen dicht, of heb je vitrage voor je ramen hangen dan kun je overwegen deze eens open te doen.
Ik vind het erg leuk om over intrieur te schrijven, en ik ben benieuwd of jullie lezers dit ook interessant vinden. Ik wil jullie vragen jullie mening achter te laten, en wat julie eventueel nog meer zouden willen lezen.


2 opmerkingen:

  1. ik vind het erg interessant om te lezen! =D Als ik volgend jaar op kamers gaat houd ik alles definitely wit! hooguit pasteltinten komen erin. Straalt rust uit vind ik (: Mijn kamer van nu is knalgeel met groen & hippiebehang. Slapen en huiswerk maken gaat daar niet bepaald haha.Hoe ziet jou kamer eruit?

    xx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @Caramelle
    Mijn kamer is wit, en de meubels zijn ook wit.
    Ik ben nog heel druk met mijn eigen kamer, maar zodra hij echt af is zal ik een roomtour filmpje of artikel maken.

    xoxo

    BeantwoordenVerwijderen